Dat is precies wat we hebben. 2011 Pro4x met het RF-geluidssysteem. Ik heb echt geen zin om mijn stereo te verpesten door te proberen te leren bedraden en vooral het toevoegen van een achteruitrijcamera en deze bedraden op het stuurwiel zullen extra hindernissen zijn.
Bedankt voor de waarschuwing over de nuances.
Verzonden vanaf mijn SM-G950U1 met Tapatalk
Het gebruik van de verkeerde kabelboom zal je stereo niet verpesten, het klinkt gewoon als rommel. Wat er normaal gesproken gebeurt, is dat een head unit 2 uitgangen heeft, de draaduitgangen in de kabelboom en RCA-stekkers. De draaduitgangen geven luidsprekerniveau-uitgangen, die ontworpen zijn om rechtstreeks naar de luidsprekers te gaan (in principe luider), en de RCA's zijn ontworpen om naar een versterker te gaan (stillere uitgang) omdat de versterker het volume zal verhogen (meestal beter dan de head unit). Als je de luidsprekerniveau-uitgang op een versterker aansluit, werkt het wel, maar de versterker versterkt alleen het al versterkte signaal, waardoor het erg luid en vervormd wordt. Dit betekent ook dat je het volume niet zo ver kunt opdraaien op de head unit, anders wordt het erg luid. De mijne werd geleverd met een aftermarket head unit en de vorige eigenaar had de verkeerde kabelboom gebruikt, en ik kon het volume niet verder opdraaien dan ongeveer 5 voordat het extreem luid en vervormd klonk.
Als je naar een head unit-vervanging kijkt, zorg er dan voor dat ze Metra 70-7551 gebruiken voor de adapter. Degene die de databases allemaal suggereren, zijn voor het niet-RF-systeem. Technisch gezien is dat alles wat je nodig hebt om de stereo in je voertuig te laten werken, is om die adapter te kopen, mogelijk de vervangende sierplaat als die van jou het voorpaneel deelt met de klimaatregelaars (Metra 99-7428B in grijs of zwart), de draden op de adapter verbinden met de draden die bij de head unit worden geleverd (normaal gesproken kleurgecodeerd, kan worden gedaan met soldeer of krimp), alles aansluiten en je bent klaar. Als er gezoem en geknal is wanneer je van bron wisselt, moet je mogelijk een aardlusisolator (
https://www.monoprice.com/product?p_id=6909) toevoegen tussen de stereo en de rca-stekkers op de adapter. Vanwege de plaatsing van de RCA-uitgang op mijn stereo, moest ik ook 90 graden RCA-adapters gebruiken, er zit een stalen balk achter de head unit die ik vrij moest maken voor de RCA-stekkers.
Als je ook wilt dat de stuurwielbediening werkt, moet je iets kopen zoals de Axxess ASWC-1 (zorg ervoor dat deze compatibel is met de nieuwe head unit), het zijn meestal slechts 3 of 4 draden die moeten worden aangesloten. Dit onderdeel is waarschijnlijk het meest gecompliceerd, omdat je moet uitzoeken hoe je het op de fabriekskabelboom aansluit, je kunt niet zomaar een adapter kopen die het vastklikt (of tenminste, ik kon er geen vinden). Meestal gaat het om het doorknippen van een paar draden aan de kant van het voertuig en het vastkrimpen ervan.