Dus achtergrond, ik heb een week geleden de kruiskoppeling op de achterste aandrijfas vervangen. Sindsdien heb ik een trilling rond 40-45 mph...niet verschrikkelijk, maar zeker merkbaar. Ik heb gecontroleerd of alle bouten vastzitten, wielen gebalanceerd/geroteerd (moest toch gebeuren, maar deed het alleen om te controleren of het niet de banden waren), en ik heb de aandrijfas 180 graden gedraaid volgens de FSM, zonder resultaat. Ik heb een paar gedachten, maar wilde het hier doorlopen om andere ideeën te krijgen.
A) Er is iets mis met de vervangende kruiskoppeling...vastlopen ergens, niet uitgelijnd tussen juk en aandrijfas, etc.
B) Bij het uit elkaar halen heeft het juk een klap gehad. Ik ben hier niet trots op. De klem kwam nergens door veel corrosie, dus ik moest mijn toevlucht nemen tot een hamer/pons. Zou het kunnen zijn dat er iets in het juk is verbogen?
C) Is de CV aan de achterkant van de aandrijfas slecht? Ik hoor geen slijpen/gebrul dat typisch is voor een slechte CV, maar ik sluit dat ook niet uit.
Mijn plan is om hem volgende week op een gegeven moment op de brug te zetten, de DS eraf te halen en alles opnieuw te controleren. Niets leek tijdens de herinstallatie niet in orde te zijn en alles boog goed. Ik heb gecontroleerd of de c-clips nog op hun plaats zitten, de aandrijfasgewichten nog vastzitten, etc. Het enige dat ik niet heb gecontroleerd, was de 'dead-spline'-uitlijning op de juk/TC-splines...ik heb de verfpen gebruikt en lijnen op elkaar afgestemd, maar zouden ze nog steeds een tand verkeerd kunnen staan? Zo ja, zou dat een trilling veroorzaken?
Ik ben ook aan het overwegen om het juk te vervangen terwijl ik er toch mee bezig ben, aangezien de vastgelopen kruiskoppeling met een hamer is bewerkt. Ik heb dit in een andere thread gevonden:
1330 SERIES - 2005-2007+ NISSAN FRONTIER XTERRA REAR DRIVESHAFT 34 SPLINE TRANSFER CASE SLIP YOKE - SKU#(s) 2-3-15891X, C3-3-979-1, C3-3-979-3 - Fort Wayne Clutch & Driveline
Het staat vermeld als een onderdeel voor 2005-2007+ Xterra, kan iemand bevestigen/verifiëren dat het op een 2012 past? Ik ben er vrij zeker van dat ze hetzelfde zijn, maar niet zeker.
Zijn er nog andere gedachten hierover?
A) Er is iets mis met de vervangende kruiskoppeling...vastlopen ergens, niet uitgelijnd tussen juk en aandrijfas, etc.
B) Bij het uit elkaar halen heeft het juk een klap gehad. Ik ben hier niet trots op. De klem kwam nergens door veel corrosie, dus ik moest mijn toevlucht nemen tot een hamer/pons. Zou het kunnen zijn dat er iets in het juk is verbogen?
C) Is de CV aan de achterkant van de aandrijfas slecht? Ik hoor geen slijpen/gebrul dat typisch is voor een slechte CV, maar ik sluit dat ook niet uit.
Mijn plan is om hem volgende week op een gegeven moment op de brug te zetten, de DS eraf te halen en alles opnieuw te controleren. Niets leek tijdens de herinstallatie niet in orde te zijn en alles boog goed. Ik heb gecontroleerd of de c-clips nog op hun plaats zitten, de aandrijfasgewichten nog vastzitten, etc. Het enige dat ik niet heb gecontroleerd, was de 'dead-spline'-uitlijning op de juk/TC-splines...ik heb de verfpen gebruikt en lijnen op elkaar afgestemd, maar zouden ze nog steeds een tand verkeerd kunnen staan? Zo ja, zou dat een trilling veroorzaken?
Ik ben ook aan het overwegen om het juk te vervangen terwijl ik er toch mee bezig ben, aangezien de vastgelopen kruiskoppeling met een hamer is bewerkt. Ik heb dit in een andere thread gevonden:
1330 SERIES - 2005-2007+ NISSAN FRONTIER XTERRA REAR DRIVESHAFT 34 SPLINE TRANSFER CASE SLIP YOKE - SKU#(s) 2-3-15891X, C3-3-979-1, C3-3-979-3 - Fort Wayne Clutch & Driveline
Het staat vermeld als een onderdeel voor 2005-2007+ Xterra, kan iemand bevestigen/verifiëren dat het op een 2012 past? Ik ben er vrij zeker van dat ze hetzelfde zijn, maar niet zeker.
Zijn er nog andere gedachten hierover?