Second Generation Nissan Xterra Forums banner

Dlaczego opony All Terrain 255/85 R16 są tak rzadkie?

39K views 24 replies 13 participants last post by  campisi  
#1 ·
Jestem prawie pewien, że pierwszą dużą modernizacją mojego samochodu będą lepsze opony. Opony założone przez poprzedniego właściciela to przeciętne opony całoroczne w rozmiarze 265/70R16. Tak więc są one w rzeczywistości o rozmiar mniejsze niż standardowe, które były w samochodzie.

Przeprowadzając pewne badania, znalazłem ten artykuł, który zawiera kilka przekonujących argumentów przemawiających za "wąskim" rozmiarem opon 255/85. Uzbrojony w te informacje, zacząłem szukać tego, co jest dostępne w terenie w tym rozmiarze. Prawie nic :(

Dlaczego są one tak niepopularne? Czy to dlatego, że 285/75 "lepiej wyglądają" ze względu na szerokość? Jeśli to jedyna rzecz, która wpływa na dostępność, to niefortunne. Jeśli z drugiej strony istnieją jakieś realne powody wydajności, dla których 255/85 są złym wyborem, to inna sprawa.
 
#2 ·
Cooper S/T Maxx jest teraz dostępny w rozmiarze 255/85, co jest najbliższe oponom A/T, jakie można znaleźć u dużej firmy.

Ale tak, potrzeba więcej opcji A/T... Miałem zamiar założyć ten rozmiar do mojej ciężarówki, ale zdecydowałem się na 285, ponieważ nawet Maxx jest trochę agresywny dla zestawu 80%-20%. Wybieram 285 AT3 jako moją następną oponę...
 
#4 ·
Cooper S/T Maxx jest teraz dostępny w rozmiarze 255/85, co jest najbliższe A/T, jakie można znaleźć w dużej firmie.

Ale tak, potrzeba więcej opcji A/T... Miałem zamiar wybrać ten rozmiar do mojej ciężarówki, ale zdecydowałem się na 285, ponieważ nawet Maxx jest trochę agresywny dla zestawu 80%-20%. Wybieram 285 AT3 jako moją następną oponę...
Dzięki za odpowiedź... Cooper Discoverer S/T był jedynym, którego znalazłem. S/T Maxx wygląda podobnie, ale jest nieco bardziej agresywny. S/T mają indeks nośności D, więc nie są tak ciężkie jak S/T Maxx. Indeks prędkości N w S/T jest jednak trochę niepokojący!
 
#6 ·
To na pewno wstyd, ale są tylko dwie opcje: opony Mud-Terrains i Commercial Traction (M-55 i Cooper S/T). Nikt ich też nie ma na stanie, więc i tak trzeba je wysłać. To powiedziawszy, naprawdę chcę przejść na opony 255/85R16, kiedy wymienię obecne. Podoba mi się, że pasują do felgi o szerokości 7", w przeciwieństwie do 285, i często są również nieco wyższe.
 
#9 ·
To na pewno wstyd, ale są tylko dwie opcje, opony Mud-Terrains i Commercial Traction (M-55 i Cooper S/T). Nikt ich też nie ma na stanie, więc trzeba je wysłać niezależnie od tego. Powiedziawszy to, naprawdę chcę przejść na opony 255/85R16, kiedy wymienię moje obecne. Podoba mi się, że pasują do felgi o szerokości 7", w przeciwieństwie do 285, i często są również nieco wyższe.
Znalazłem wcześniej ten wątek, który wymienia niektóre z opcji. Jest trochę nieaktualny, ale część z niego nadal ma zastosowanie.

Wtedy też nie spodoba ci się Maxxis MT-762 Bighorn.
Nie widziałem Toyo za mniej niż 300 dolarów za oponę, ale ten Maxxis jest dostępny za <$200, więc nie jest tak źle. Ale tak naprawdę nie chcę opony MT, bardziej AT.

Naprawdę chciałem jeździć na 255/85, ale zdecydowałem się tego nie robić ze względu na brak dostępności i wyboru. Nigdy nie chcę być w sytuacji, w której muszę czekać tygodniami na wymianę

Po 285 nie żałuję tego wcale i nie wziąłbym nawet pod uwagę 255, z wyjątkiem dedykowanej opony zimowej/śnieżnej. Nie można pobić wysokich i wąskich dla tego.
Wygląda na to, że jest zapotrzebowanie na ten rozmiar, ale brak dostępności sprawił, że prawie wszyscy przeszli na rozmiar 285. Nadal jestem ciekaw, dlaczego jest tak mało opcji w 255.

Jedną z rzeczy, o których myślałem, była waga pojazdu. W starym artykule Expeditions West, który pierwotnie opublikowałem, używa tych opon w 2004 Tacoma. Waży to około 15% mniej niż Xterra. Z drugiej strony są pełnowymiarowe ciężarówki, które ważą znacznie więcej niż nasze, które używają 255/85, więc ta teoria odpada.

Może wszyscy kupują w większe = lepsze? Zazwyczaj najprostsze wyjaśnienie jest właściwe.
 
#8 ·
Naprawdę chciałem jeździć na oponach 255/85, ale zdecydowałem się na to nie ze względu na brak dostępności i wyboru. Nigdy nie chcę być w sytuacji, w której muszę czekać tygodniami na wymianę.

Po jeździe na 285, wcale tego nie żałuję i nawet nie rozważałbym 255, chyba że do dedykowanej opony zimowej/śnieżnej. Nie można przebić wysokich i wąskich w tym zakresie.

Wysłane z AutoGuide.com Free App
 
#12 ·
#11 · (Edited)
Może wszyscy po prostu kupują większe = lepsze? Zazwyczaj najprostsze wyjaśnienie jest właściwe.
Myślę, że to jest odpowiedź... Popyt. Większość ludzi lubi duży/szeroki wygląd, nawet jeśli nigdy nie zjeżdżają z utwardzonej nawierzchni. (Fashionistki)

Lubię wysokie/wąskie opony; nieco mniejsza waga, mniej problemów z ocieraniem, nie robię poważnego pełzania, nie jeżdżę w błocie, nie jeżdżę po piasku na plaży, jeżdżę więcej po górskich szlakach, ...

Szerokie pomaga w niektórych obszarach.
 
#14 ·
Image
Nie AT, ale jeżdżę KM2 255/80r17 na szlakach i sprawdzają się świetnie. Jeżdżą dobrze po ulicy jak na mt... ale tak, niewiele opcji dla 255s. Szkoda, bo działają dobrze, są wyższe i ważą mniej niż 285s.
 
#18 ·
Świetny artykuł, dzięki za opublikowanie.

Domniemuję, że powód, dla którego węższe opony nie są tak popularne, jest zawarty w artykule pod nagłówkiem Zalety szerokiej opony:

Im gładsza i szersza opona, tym lepiej będzie się spisywać na piasku, ponieważ szerokość zapewnia pływalność, a gładszy bieżnik wypiera mniej piasku podczas (poziomego) przyspieszania (siła ścinająca). Te same wpływy dotyczą śniegu i błota. Jeśli śnieg i błoto są głębsze niż 110% minimalnego prześwitu pojazdu, lepiej użyć szerokiej opony, spuścić z niej powietrze i pozwolić pojazdowi "pływać" po powierzchni.

Zatem szerokie opony są lepsze na piasku, głębokim śniegu i głębokim błocie, czyli tam, gdzie jeździ zdecydowana większość osób, którym naprawdę zależy na oponach.

Zatem, choć może to nie być to, czego potrzebujesz, opony są produkowane w dużych ilościach dla mas. Liczba osób, które mogą skorzystać z wąskich opon i są na tyle kompetentne, by o tym wiedzieć, jest prawdopodobnie dość mała. Niestety, nasze wąskie opcje są ograniczone.
 
#20 ·
Świetny artykuł, dzięki za opublikowanie.

Założę się, że powód, dla którego węższe opony nie są tak popularne, jest wprost w artykule pod Zaletami szerokiej opony:

Im gładsza i szersza opona, tym lepiej będzie się spisywać na piasku, ponieważ szerokość tworzy pływalność, a gładszy bieżnik wypiera mniej piasku podczas (poziomego) przyspieszania (siła ścinająca). Te same wpływy dotyczą śniegu i błota. Jeśli śnieg i błoto są głębsze niż 110% minimalnego prześwitu pojazdu, lepiej założyć szeroką oponę, spuścić z niej powietrze i pozwolić pojazdowi "pływać" po powierzchni.

Zatem szerokie opony są lepsze na piasku, głębokim śniegu i głębokim błocie, czyli tam, gdzie jeździ zdecydowana większość ludzi, którym naprawdę zależy na oponach.

Zatem, chociaż może to nie być to, czego potrzebujesz, opony są produkowane masowo dla mas. Liczba osób, które mogą skorzystać z wąskich opon i są tego świadome, jest prawdopodobnie dość mała. Niestety, nasze wąskie opcje są ograniczone.
Myślę, że wydłużenie powierzchni styku poprzez obniżenie PSI robi większą różnicę niż przejście na nieco szerszą oponę, ale tak, przy danym PSI szersza opona będzie miała nieco większą powierzchnię. Również "bezpieczeństwo i prowadzenie" (czytaj niższa odpowiedzialność), jak również opisano w artykule, jest ważnym powodem, dla którego firmy oponiarskie promują szersze opony.

I tak, firmy produkują to, co ludzie kupią, co prowadzi nas do:

Powiedziałbym, że duża popularność jest głównie dla wyglądu. A te szersze dobrze wyglądają. Trochę zazdroszczę, gdy ktoś inny pojawia się z 285 km2s lub, broń Boże, km2s w dowolnym rozmiarze 35. Chcę je!

Myślę, że na piasku wolałbym mieć szeroką oponę, ale wszędzie indziej, gdzie jeździłem (błoto, skały, śnieg, brud), naprawdę nie robi to różnicy. Można cytować wszystkie te "naukowe" dowody w ten czy inny sposób, ale rzeczywistość jest taka, że moja ciężarówka sunie naprzód bez względu na to, jaki zestaw ma na sobie. Jedyną rzeczą, która naprawdę wpływa na osiągi, jest to, jak dobrze oczyszcza błoto. Kiedy te AT wypełnią się błotem, są jak opony wyścigowe. W przeciwnym razie jedź tym, co lubisz.
Szersze opony dobrze wyglądają. Nadal uważam, że to w większości odpowiedź na pierwotne pytanie.

Dobry punkt dotyczący AT i błota. Błoto tutaj w Utah to dość zła rzecz, staram się tego unikać, kiedy mogę!
 
#19 · (Edited)
Powiedziałbym, że duża popularność jest głównie dla wyglądu. A te szersze dobrze wyglądają. Trochę zazdroszczę, gdy ktoś inny pojawia się z 285 km2s lub, broń Boże, km2s w rozmiarze 35. Chcę je!

Myślę, że na piasku wolałbym mieć szeroką oponę, ale wszędzie indziej, gdzie jeździłem (błoto, skały, śnieg, brud), naprawdę nie robi to różnicy. Można cytować wszystkie te "naukowe" dowody w ten czy inny sposób, ale rzeczywistość jest taka, że moja ciężarówka jedzie powoli, bez względu na to, jaki zestaw ma na sobie. Jedyną rzeczą, która naprawdę wpływa na osiągi, jest to, jak dobrze czyści błoto. Kiedy te ATs wypełnią się błotem, są jak opony wyścigowe. W przeciwnym razie jeździj tym, co lubisz.
 
#21 ·
To jest zabawne. Co stare, jest znowu nowe.

Od lat używam węższych opon w moich ciężarówkach roboczych 4x4, ponieważ zawsze czułem, że mają lepszą przyczepność, zwłaszcza pod obciążeniem, wjeżdżając w dość niedostępne tereny. Czasami ciągnę za sobą przyczepę do rur o długości 20 stóp.

Mój tata zawsze ubolewał, że nie może już dostać opon diagonalnych o szerokości 8,00 z dzielonymi felgami. Zastanawiam się, kiedy one powrócą?

Podobają mi się te opony 255. Używam opon klasy komercyjnej 235/85/16 BF Goodrich Rugged Trails w mojej ciężarówce roboczej Chevy 3/4 tony, które dostaję od mojego (komercyjnego) dostawcy opon. Były to bardzo dobre opony dla nadużyć, którym je poddaję, co w typowy dzień może być piaszczystym dnem rzeki lub skalistymi, górzystymi "drogami" do wież komórkowych, w połączeniu z dojazdem do pracy 60 mil dziennie. (Zabawna historia, w której mój pickup i Jeep wspinali się na wzgórze, aby dostać się na plac budowy. Jeep ciągle się obracał i poddał się po kilku próbach, a ja wjechałem na wzgórze bez obracania oponami.)

Myślę, że nie chciałbym używać tak wąskiej opony w moim X. Szersze opony 255-265 byłyby lepsze dla stabilności na nawierzchni przy prędkościach, jakie może osiągnąć X. To nie tak, że jeździmy pojazdami o maksymalnej prędkości 45 mil na godzinę.
 
#24 ·
Te ważą 58 funtów. Moje obecne opony to Cooper ST Maxx w rozmiarze 255/85/16, które również ważą 58 funtów. Uwielbiam ten rozmiar, ale moim zdaniem to po prostu za dużo opony dla naszych xterra. Prawdopodobnie wrócę do 265/75/16 w następnym zestawie.
Czy coś się zepsuło, czy po prostu martwisz się o zużycie paliwa?