Second Generation Nissan Xterra Forums banner

4.0 V6 Osłona łańcucha rozrządu

1.8K views 7 replies 4 participants last post by  smj999smj  
#1 ·
Cześć
Właśnie wymieniłem części rozrządu w 2005 4.0L, ale mam problem z ponownym założeniem przedniej pokrywy, spędziłem wystarczająco dużo czasu walcząc z nią, że uszczelniacz ciągle wysycha i skończyłem na jego wymianie.
Kiedy wciskam pokrywę do dołu, blokuje się u góry i na odwrót.
Proszę o radę, dzięki
 
#3 ·
Czy próbowałeś usunąć kołki ustalające i wbić je częściowo w przednią część przedniej pokrywy rozrządu przed jej zamontowaniem? Po umieszczeniu pokrywy na miejscu, wkręć ręcznie kilka śrub i lekko je dokręć. Wbij kołki, aby weszły w otwory tylnej pokrywy rozrządu przed zamontowaniem wszystkich śrub i dokręceniem śrub do specyfikacji.
 
#5 ·
Człowieku, ta sprawa z łańcuchem rozrządu mnie stresuje. Właśnie kupiłem 2009 z przebiegiem 166 tys. km i łańcuch jeszcze nie był wymieniany. Kupiłem zestaw, muszę tylko zrobić rozeznanie, kto powinien go zainstalować.
Czy to hałasuje? Jeśli nie, nie ma powodu, aby go zmieniać. Jeśli tak, trzymaj się oryginalnych części Nissana, jeśli chodzi o elementy łańcucha rozrządu. Były problemy z wieloma zestawami rozrządu z rynku wtórnego, w tym z Cloyes, który był kiedyś renomowanym producentem części silnikowych, ale teraz zaopatruje się w niektóre swoje produkty z Chin. Dobrym pomysłem jest również wymiana uszczelek pokrywy kanału olejowego z przodu tylnej pokrywy rozrządu na zaktualizowane uszczelki, takie jak te z Concept Z. Polecam również wymianę pompy wody, trzymając się oryginalnych pomp Nissan, Aisin lub Hitachi.

CZP Rear Timing Cover Oil Gallery Gasket Set, VQ40DE - Nissan Frontier 05+, Pathfinder 05-12, Xterra 05-15 13533-VQ40DE-KT B-7991A26X14 13533-VQ40DE-KT-AB - Concept Z Performance
 
#8 ·
Nie, jeszcze wcale nie ma hałasu. Brzmi świetnie. Chcę tylko być przygotowany na to, co nieuniknione. Kupiłem również pompę wodną z moim zestawem i wszystkim od Nissana. Przyjrzę się uszczelkom pokrywy galerii. Dzięki za zwrócenie na to uwagi.
Trzeba pamiętać, że problemy z łańcuchem rozrządu, które dotykają VQ40DE, wynikały z procesu tłoczenia płytek ogniw łańcucha, gdzie niektóre ogniwa były tłoczone zużytymi narzędziami. Spowodowało to powstanie ostrej krawędzi, która powodowała wcinanie się łańcucha w plastikowe powierzchnie napinające. Jeśli górne ogniwa łańcucha w Twoim silniku nie zostały wytłoczone zużytymi narzędziami, mogą nigdy nie wymagać wymiany. Dowodem na to są wszystkie inne silniki VQ, które mają 200 000 mil (lub nawet 300 000) przebiegu i nadal używają oryginalnych zestawów łańcucha rozrządu. To nie jest jak w GM 3.6L-V6, gdzie wymiana łańcuchów rozrządu w zakresie 100 000 mil jest prawie nieunikniona z powodu rozciągania się łańcucha. Górne łańcuchy rozrządu w silnikach VQ40DE, które zostały wykonane prawidłowo bez zużytych narzędzi, w większości przypadków wytrzymają cały okres eksploatacji silnika bez obaw.